Tuesday, January 20, 2015

Heiloo

Ja, het is een wat keurig dorp: Heiloo, veel bejaarden ook. Toch kom ik er vrij vaak, meer dan in Alkmaar Centrum.Lekker op de fiets door het Heilooer Bos, soms zelfs, op een baldadige dag, met de motor via het fietspad. Rij je de officiele route via de Kennmerstraatweg dan is het nogal een omweg....


Gratis internetten in de bieb Heiloo, Rabo-bank om de hoek, evenals de Vomar en AH. Af en toe bezoekje aan overdekt winkelcentrum Het Loo. De telefoonwinkel aldaar is helaas gesloten, evenals twee schoenenwinkels binnenkort en de Flandria al lang geleden, Ook slachtoffers van bestellen via internet ? Niet te hopen dat het zo'n trieste shopping mall  a la Overstad in Alkmaar wordt, waar nog maar twee winkels zitten.


Vroeger kwam ik nog wel eens in Theater de Beun om stukken van toneelgroep Falkland bij te wonen. Een kinderstuk van eigen hand is er drie maal  opgevoerd. Een paar jaar geleden daar Maarten Roozendaal (die overigens opgroeide in Heiloo; zijn moeder zat ook in de zaal) nog gezien. Dat was erg goed. Blij dat ik hem nog gezien heb voor zijn overlijden.


In maart heb ik weer zitting op het stembureau in Heiloo voor de verkiezingen van de Provinciale Staten. Ik zit daar weer op mijn "vaste stekkie" in een buurtcentrum in woonwijk Ypenstein. Waarschijnlijk met dezelfde leden als de laatste keer. Het is een leuk team.

1 comment:

Anonymous said...

Mooi inkijkje in het dagelijks leven van een vrijbuiter J!