Monday, June 4, 2012

Sleet ?

Ja, ik ook ik kan me, net zoals van Basten, niet los worstelen van het idee dat Oranje over zijn hoogtepunt heen is. Twee jaar geleden op het WK was de tijd om te oogsten; toen was het elftal op zijn hoogtepunt. De verloren wedstrijd tegen Bulgarije laatst is in elk geval niet hoopgevend,

En: kijk eens naar het hoge aantal interlands van een aantal spelers: Van der Vaart heeft er 96 gespeeld. En wat te denken van Mathijsen, Kuyt en Sneijder ? Dik in de 80. Hoe hongerig is de oude generatie nog ? Hoeveel van de in totaal 26 debutanten onder van Marwijk sinds 2008 spelen er nug nog ? Van Elia wordt weinig meer vernomen en Strootman is zijn plaats al weer kwijt aan Nigel de Jong.  

En dan dat gedoe welke spits er moet spelen. Huntelaar wel samen met Van Persie, of alleen Van Persie ? Deze laatste bakte er in elk geval op het WK niet veel van. Ik ga zeker voor "The Hunter".

En, tegen alle pessisme van velen in, geloofde ik op het EK 2008 vantevoren wel in de grote zeges tegen Italie en Frankrijk in de poule. Maar nu spelen we tegen Duitsland en Portugal in de groepsfase. Zo'n beetje de moeilijkste oppenenten die Oranje kon loten, zeker Portugal. En niet voor niets verloren we eind vorig jaar met 3-0 van Duitsland.

Maar ok, anything goes. Winnen van de Denen, gelijk tegen de Mannschaft, en verliezen van Portugal en je bent al aardig op weg naar de kwart finales.

 


No comments: