Tuesday, December 7, 2010

What's that ?

Nee, zo slecht smaakt die erwtensoep uit blik geeneens. Ik ben er in elk geval behoorlijk verslaafd aan. Er was een tijd dat ik het zelfs in de zomer at...
Zo verslaafd ben ik nu niet meer, maar in de winter eet ik het toch wel 1 maal per week. Onlangs was er een actie: Unox erwtensoep: 2 halen, 1 betalen. Ik sloeg er subiet 10 in.

Nu is het wel zo dat ik de bliksoep opleuk: ik voeg er taugee, sambal en extra worst aan toe. En ik eet het met witte rijst. Veel mensen verklaren me voor gek als ik vertel dat ik erwtensoep met sambal en rijst eet. Daar hebben ze nog nooit van gehoord. Toch is het in "Indische kringen" gebruikelijk: rijst met soep. Dat kan dan ook kippensoep of tomatensoep zijn.

Ongetwijfeld is zelfgemaakte erwtensoep lekkerder, maar bliksoep is snel en makkelijk. Die keer dat ik zelf erwtensoep maakte werd het een groene, stijve drab, waarin de opscheplepel overeind bleef staan. De smaak was geeneens zo slecht moet ik zeggen. Maar een logee uit Nieuw Zeeland vroeg angstig "What's that...? " en sloot haar ogen in walging. Dat was de laatste keer dat ik zelf erwtensoep fabriceerde...

4 comments:

Anonymous said...

Het schijnt dat blikvoer en ingevroren eten gezonder is dan verse ingrediƫnten. Dus waarom geen voorverpakt, ingeblikt en ingevroren eten kopen. :-)

LWesp said...
This comment has been removed by the author.
joop said...

Anonymous: In elk geval gooi ik er nog verse tauge bij.

LWesp: Geef mij maar Schultenbrau

L said...

Erg aangenaam om te lezen en vaak herkenbaar, die blogs van je. Ik volg!