Wednesday, February 3, 2010

Citaten Wilhelmina, Londen 40-45

Ik zal in de eeuwigheid niet verzoenen, 0f ver-van-heutszen, vertikkie !
Daarvoor ben ik VROUW, heb je 't begrepen ?

Stamhoofd zoo zonder parlement, iets als de negeropperhoofden in Suriname-'t is tegenwoordig oneindig beschaafder daar de vergelijking te zoeken dan op 't vasteland van Europa

Ik kan de toestand goed beoordelen want dankzij mijne moeder ben ik Nederlandsch bij
uitnemendheid, het vleeschgeworden Nederlandsche volkskarakter...ik ben als het ware in den Nederlandschen vorm gegoten

Hier in 't stel niets dan kleinzieligheid en eigenbelang en een ergelijke kongsie...Gerbrandy en ik wandelen niet op rozen !

Dispereert niet. Doet alles wat u mogelijk is in 's lands welbegrepen belang. Wij doen het onze. Leve het vaderland !

Ik verlang ontembaar en onrembaar naar jou, mijn lieveling, ik hoop op veel lafenis door brieven

We raken dus Dirk kwijt zonder dat ik hem wegjaag...Alle Dirkiaansche vredeswenschen zijn in de doofpot waar ze thuis hooren !

5 comments:

Jan said...

Tot op de bodem uitzoeken....... ,
Aan waarheidsvinding doen.......,
En meer van dat fraais.
Onderzoeken doe je liefst zo laat mogelijk achteraf, maar anders gewoon snel, want.....
het blijft toch zonder consequentie(s). 'Sorry 'is altijd voldoende.

Op naar de volgende dikke baan en de volgende reeks commissariaten.

De politiek laat zo steeds duidelijk zien dat ze het helemaal niet erg vindt het volk te besodemieteren.

En zo hollen de vertegenwoordigers van het volk de parlementaire democratie steeds verder uit.

Volksverlakkerij.

hans said...

Hey Joop! was de koningin ook al zo aan t swetsen! tijd voor bier.

Hans

joop said...

Helemaal gelijk, Jan.
kan er niets aan toe voegen. Maar het is altijd zo geweest en het zal altijd zo blijven...

joop said...

Ja, Radio Swets...
Dat was nog eens een leuke tijd. Maar ik sluit me bij je aan: tijd voor bier !

hans said...

:) stuur even een mailtje joop!
hanspuntschoutenapestaartxs4allpuntnlen delete de post daarna :)