Monday, August 24, 2009

Scheerschuim

Nee, mijn vertrek naar de Zonnebloemvakantie als vrijwlliger had ik me wel iets anders voorgesteld. Ik verloor vlak bij mijn huis, maar wel al op de Randweg van Alkmaar, mijn toilettas. Rits van de rugzak kapot, tas ontsnapt en geplet door het overige verkeer.
De automobilist die het me zei, ik had zelf niets in de gaten, ben ik eeuwig dankbaar. Vooral vanwege de bril die erin zat en die wonderbaarlijk genoeg nog heel was, al is ie wel enigszins verbogen.

Het was een bloedbad van scheerschuim, shampoo, gebroken glas (van een spiegel) en een geklonterde vitamine C flacon. Verder benauwde momenten op de Randweg, waar ik het tasje weer oppikte: de auto scheerden op een meter voorbij, terwijl ik daar stond met de motor. Maar goed, eind goed al goed. De schade viel uiteindelijk mee.

Uiteindelijk was ik wel 20 minuten te laat op het vakantieadres in Ommen, maar soit.
Wat telt is dat het een leuke en ontspannen vakantie was, met een leuke groep mensen.
Anders dan de busvakanties van de afgerlopen jaren, waarbij een druk programma afgewerkt werd. Hier was tijd voor een wandeling, een picknick en rondhangen op het terras.

Het scheelde ook dat ik me fitter voelde dan vorig jaar, toen ik de eerste dagen ziek was. De leiding van de vakantie was bovendien ook prettiger. Geen gezeur als je 5 minuten op ja kamer zat; wat relaxter allemaal. Voelde mezelf ook gemotiveerder dan de afgelopen twee keer, toen ik zo'n beetje 80 % gaf, i.p.v. 100 %. En zo werkt het niet bij de Zonnebloem.

No comments: