Monday, September 29, 2008

(I put on my) Sunflower suit

Net weet terug van mijn jaarlijkse werkvakantie met De Zonnebloem. Voor de tweede maal verbleef ik in Zandhoven (Belgie). Het "Domein Hooidonk" is een enorm complex, waar vele Belgische gehandicapten en revaliderenden vakantie vieren en weer op krachten komen. Dit maakt het wel massaal.
Normaal zit de groep van de Zonnebloem alleen in een vakantieverblijf en is het dus rustiger. Nu onstaat er 's ochtends een enorme file in de ontbijtzaal doordat iedereen tegelijk wik eten. Gelukkig hadden we wel een eigen eetzaal voor het diner. De aanwezige Belgen geven het overigens wel een internationaal gevoel.

Het was in elk geval een geslaagde vakantie, met uitstapjes naar o.a. Mechelen, een dierenpark en Antwerpen. Je gaat er dan met de bus op uit, die voorzien is van een lift voor mensen met een rolstoel. Grappig dat ik de chauffeur nog kende van een vorige trip. Tja, wat er verder over te zeggen ? De sfeer was goed en de gasten waren leuk en enthousiast. Het was mijn zevende keer en dan wordt het licht voorspelbaar.

Minder was het te betuttelende optreden van de leiding. Vooral de eerste dagen heb ik lichte aanvaringen met het "Hoofd Vakantie" gehad. Zat ik, na een hele dag in de weer geweest te zijn met de gasten, even 10 minuten te internetten kwam er commentaar op. Deed ik niet onmiddellijk mee met dansen kwam er commentaar op. Ik laat me natuurlijk niet betuttelen als een schooljongen, dus dan ontstaan er discussies. Maar goed, dat was de enige smet op een leuke week. En uiteindelijk doe je het allemaal voor de gasten en niet voor de leiding. En de gasten ? Die waren ok.

No comments: