Wednesday, December 24, 2014

Vreemd genoeg...

Ja, in de Kalverstraat was het woensdag uiteraard super druk met "Kerstshoppers." Terwijl ik altijd die, inmiddels, ordinaire koopgoot probeer te vermijden, maakte ik nu de fout er gebruik van te maken.


In Concerto was het overigens ook druk en iedereen liep in het smalle looppad, zoals gewoonlijk, tegen mijn rugzak aan te persen. En een leuke (2e hands) cd heb ik niet gescoord. Zat te twijfelen over If I die I die van de Ierse Virgin Prunes. Maar die heb ik al op vinyl. Mijn credo is: alleen het echt geweldige vinyl door cd te vervangen. Daar voldoet dit werk, hoewel lang niet slecht, toch niet aan. Twee weken geleden vond ik in Concerto wel de eerste cd van Deer Hunter, een promo.


Vreemd genoeg is het buiten de winkelgebieden aardig rustig op de fietspaden en in het bos.
Bewaart iedereen het wandelen en fietsen voor Tweede Kerstdag ? Maandag op de fiets naar Bergen kwam ik geen enkele fietser tegen. Heerlijk dat de scholieren vakantie hebben !


In het zwembad is het in de vakantieperiodes minder fijn vertoeven als de vrije massa's daar naartoe oprukken. Net nu heeft De Hoornse Vaart het plan opgevat om het 50 meter bad te renoveren en dus tijdelijk te sluiten. Eigenlijk wel lekker, want nu hoef ik me ook niet verplicht te voelen om aan mijn "zwemplicht| " te voldoen.


Fijne Kerst, lezertjes