Thursday, December 18, 2014

Christmas was upon us

Tja: zijn er nog goede Kerst singles/nummers? Of was de laatste fatsoenlijke single "Christmas time" van The Darkness uit 2003 ?


Zelfs  "Last Christmas van Wham is, achteraf, nog een sfeervol nummertje met de ravottende Wham in de sneeuw. De beste kerstsingle allertijden blijft toch toch wel "Merry Xmas" van Slade natuurlijk (geschreven in de lift).


"Do They know it's Christmas" van Band Aid" blijft toch ook mooi. Ik zie zo de clip nog voor me. En niet te vergeten: John Lennon.
Het aantal kerstnummers is niet in te schatten, het zal in de duizenden lopen. Vooral tussen de nummers uit de jaren '50 zitten prachtige songs. Phil Spector deed ook nog eens een geweldig nummer met de Ronnettes voor de Kerst. Jingle Belling all the way, zal ik maar zeggen..


Gelukkig heb ik een zeldzame lp van het Crepescule du Disque label uit Belgie, met een aantal geweldige kerstsongs van onder andere The Names, Cabaret Voltaire en Paul Haig.
Draai ik altijd in deze tijd.




It's Christmassssssssssssssss !


2 comments:

HSD said...

Christmas in the sixties van Fay Lovski blijft toch ook een klassieker.

joop said...

2000 years van The Pretenders, met gitaren klinkend als een arreslee