Thursday, November 27, 2014

Ja, die kaart weer

Welke kaart ? De OV chipkaart uiteraard. Zelfs bij de speciale site geven ze niet altijd de goede adviezen bij vragen over de kaart.

Laatst las ik in de Metro dat het niet meer nodig is om er 10, respectievelijk 20,- saldo op te hebben staan. En inderdaad: ik kan nu reizen als het saldo beneden de 10,- is. Maar bij + 3,60 lukt het niet.

Ik vroeg het aan een conducteur hoe het nu zit, maar hij hield het oude verplichte saldobedrag aan.
Toen ik zei dat dat niet klopte snauwde hij me toe: "Dan loopt u toch door als u me niet gelooft "!
Voor zover de servicebereidheid van het NS personeel.

Een keer was ik vergeten het saldo in te checken (omdat ik net daarvoor de kaart opgeladen had) en kreeg ik bij een controle te horen dat er te weinig saldo opstond, maar dat was meer dan 10,-. De conducteur in de trein dacht dat er minimaal 20,- op moest. Bollocks dus. Ik kreeg geen boete, maar er werd wel 6,50 van mijn saldo opgeschreven (zonder mededeling(). En waar dat bedrag dan op gebaseerd was ?

Met de bus reizen ? Dan is een minimum helemaal niet aan de orde. En hoe zit het als je met een andere aanbieder dan NS reist ? In elk geval: dat hele verplichte saldo (hoe hoog of laag ook) is gewoon diefstal.


    

No comments: