Monday, March 25, 2013

Gaultier

Op een bitterkoude zondagdag gratis met het boekenweekgeschenk met mijn vrouw in de trein naar Rotterdam. op weg nar de Kunsthal, het museum dat zich geen museum wil noemen.

Voornaamste trekpleister: werk van modeontwerper Jean-Paul Galtier. De rij stond tot ver buiten met vernikkelende liefhebbers. Maar het was de moeite waard.
Uitgestald in de mooi verlichte ruimte vele exotische couture van de Fransman. Alles aanraakbaar, niets achter een hekje. Virtueel pratende en met ogen knipperende modepoppen, bijna echt.

Galtier heeft een grenzeloze fantasie in zijn werken gelegd. Van een pak dat alleen de ogen nog vrij laat, een "tijgerhuid"gemaakt van kraaltjes, "zeemeerminnen" tot punkoutfits.
En uiteraard ontbreken de "punt" bh's niet, zoals onder andere gedragen door Madonna tijdens de "Blind Ambition" tour.

Ook tentoongesteld: de mannen in rokken. Soms is de ogenschijnlijke rok niet meer dan een lap stof dat voor de broek hangt. Ook grappig: plukjes "schaamhaar" op het kruis geplakt en een draagbare leren asbak die aan de mouw vast genaaid zit. Altijd je eigen asbak bij je.

Kortom: gaat het zien. Tot en met 12 mei.

4 comments:

Anonymous said...

Schaamhaar en asbak. Is dat niet een beetje uit de tijd? ;-)

joop said...

Het wachten is op de revival.

Na het klaarkomen met een vrouw met een enorme bos schaamhaar samen een sigaret in bed roken.

lidia said...

Met 'mijn vrouw' naar de Kunsthal? Heb ik iets gemist?

joop said...

Ha Lidia !

Nee niets gemist, hoor. Ik vind "mijn vrouw" mooier klinken dan "mijn vriendin" of, vrij erg: "mijn geliefde" of, nog erger: " mijn maatje"