Monday, December 14, 2009

Nog kopen of niet ?

Al sinds het seizoen 94/95 koop ik elk jaar trouw het "Ajax jaarboek". Daarin een overzicht
van het afgelopen seizoen, verrijkt met mooie foto's. Ook worden de spelers van de Ajax-selectie onder de loep genomen (goed gedaan door David Endt) en staan alle statische gegevens van de wedstrijden vermeld. Kortom: een mooi boekwerk voor een Ajax-fan zoals ik.

En toch twijfel of ik het laatst verschenen deel, het seizoen 08/09, nog zal aanschaffen. Het is een mooi bezit, zo'n boek. Vooral als ze allemaal achter elkaar staan te glanzen in de boekenkast,met hun "Ajax-rode" omslagen.
Alleen: hoe vaak kijk ik erin ? Af en toe zoek ik eens wat op of blader wat en that's it. Meestal staan ze ongebruikt in de kast, zoals trouwens de meeste boeken. En dan te bedenken dat het Ajax jaarboek 25 Euro kost. Zou ik dat geld niet nuttiger kunnen besteden ?

Maar ja, het is wel zonde om zo'n mooie reeks ruw af te breken. Wie A (jax) zegt moet doorgaan to Z (eges) ? Het doet me denken aan het moment dat ik besloot te stoppen met de jaarlijkse aanschaf van het "Motorjaarboek", met daarin alle verkrijgbare motoren in Nederland. Zomaar gestopt in 1993 en later spijt gekregen. Gelukkig heb ik nog veel kunnen "inhalen" via afgeschreven exemplaren van de bibliotheek, maar compleet is het nog steeds niet (By the way, heeft iemand nog "Alle motoren 1997" voor me liggen ?).

Dus wat te doen met Ajax, seizoen 08/09 ? En tja, als het nog een echte topclub zou zijn ?
Zou de keus dan makkelijker zijn ?

No comments: