Gasly wordt de nieuwe teamgenoot van Max in 2019. Ze schelen een jaar en ze zijn, denk ik, behoorlijk aan elkaar gewaagd. Verstappen's huidige concurrent Ricciardo bij Red Bull doet het natuurlijk ook niet slecht, maar delft in de kwalifikaties meestal toch het onderspit.
Honda ipv Renault wordt volgend jaar de nieuwe motorpartner en dat zou, op termijn, een mooi huwelijk kunnen worden. Er is in elk geval vooruitgang bij de Japanners (nu leverancier van Torro Rosso) te bespeuren. Red Bull zou een grootse toekomst kunnen wachten.
Tussen Red Bull en Renault is het moddergooien begonnen. Volgens de Fransen liggen de matige resultaten aan het ontwerp van de Red Bull 13, volgens de teameigenaar aan het slechte presteren van de motoren (die 22 miljoen per jaar kosten). Ben benieuwd naar het seizoen 2019 !
De nieuwe F1 eigenaren Liberty willen overigens af van de privileges die Ferrari onder Ecclestone (de vorige eigenaar) al jaren genieten. Zoals daar zijn: meer geld uit de prijzenpot dan de andere teams omdat de Scuderia als enige team vanaf het begin (1950) alle seizoenen deelnam.
De net onverwacht overleden grote baas van Ferrari (Machionne), die eind 2014 Luca di Montezemelo opvolgde en het team uit het dal haalde, dreigt bij het opheffen van de voorrechten van Ferrari de Formule 1 te verlaten. Ferme taal van Machionne: "Als ze denken dat we bluffen, spelen ze met vuur."
Kijken hoe een nieuwe grote man van Ferrari daarover denkt. Ze weten bij de Scuderia natuurlijk ook dat Formule 1 niet zonder Ferrari kan. Dat is gewoon ondenkbaar. Ferrari is Formule 1 en Formule 1 is Ferrari. Het merk is legendarisch.
No comments:
Post a Comment